wtorek, 24 lipca 2018

pozory mylą

Witam serdecznie!


Utwór ten został zainspirowany niezwykłym anime, pt.: Mononoke (nie należy mylić z Księżniczką Mononoke). Niedawno obejrzałam je sobie raz jeszcze i... zainspirowałam się po raz kolejny. Tytuł owego wiersza to jest jedno z pierwszych japońskich porzekadeł, jakie dane było mi poznać, a oznacza: "Jeśli chodzi o ludzi, pozory mylą".


hito wa mikake ni yoranu mono 

czasem w jednym miejscu i czasie 
zupełnie przypadkowo 
zderzają się ze sobą ludzie 
o różnych charakterach 
i motywacjach 

może jednak nie ma w tym 
żadnego przypadku 

gdy prawda wychodzi na jaw 
okazuje się że wszystkich zebranych 
łączy coś więcej i wówczas 
najbardziej przerażające są 
ludzkie czyny i wybory 

tak naprawdę 
nic nie dzieje się bez przyczyny 

okrucieństwo i nienawiść ludzi 
obudziły potwory których nikt nie powstrzymał 
a wyrządzone szkody nie zostały naprawione 
i spoglądali potem w lustro lecz widzieli tylko wstyd 
i coraz dalej uciekali przed prawdą 

bo najtrudniej było im pojąć 
że unikali konfrontacji z samymi sobą


Miłego Dnia!

Źródło.

2 komentarze:

  1. Podoba mi się ten utwór...
    Naprawdę warty zapamiętanie i przemyślenia :)
    Pozdrawiam
    Prince Of Pain
    www.dreaminthedarkness.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa inspiracja. Mnie jak na razie inspirują w jakiejś mierze obrazy wszelkie, choć przyznam od razu, że najmocniej chyba z nurtu nazywanego realizmem magicznym.

    Szczególnie zakończenie jest moim zdaniem celne, w takich przypadkach zdarzają się ucieczki przed sobą samym właśnie. Nie wiem do końca czemu ale skojarzyła mi się ta sytuacja z II wojną światową. Wtedy te wszystkie potwory z ludzkich dusz i serc eksplodowały właściwie najmocniej.

    Dzięki za uznanie dla moich wierszy. :) Z tym Charonem to już chyba drugi raz coś wymyślam. Wydaje mi się, że w sumie może nie jest on taki zły, chociaż podobno na obrazie Boscha lub fresku Michała Anioła ten przewoźnik bije wiosłem po głowie zmarłych. Dziwny pomysł, chociaż z drugiej strony może zasłużyli sobie na coś takiego. :D

    Właśnie ten drugi wiersz to efekt inspirowania się obrazami. Odkryłem taką Wikipedię z obrazami, WikiArt się nazywa chyba, pełno w niej inspiracji moim zdaniem. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Serdecznie za twoją opinię!
Wyrażam nadzieję, że twoje słowa pozytywnie wpłyną na dalszy rozwój niniejszego bloga.

Z wyrazami szacunku,
Luffina