czwartek, 23 lipca 2020

czarny humor / dark humour

Witam Serdecznie!

Niedawno popełniłam taki oto wiersz dotyczący czarnego humoru. W niniejszym poście zamieszczam także i angielską wersję tegoż utworu. Ot, zebrało mi się na taki eksperyment z wisielczym poczuciem humoru oraz nocnym niebem... 

Pozdrawiam i zachęcam do zapoznania się z wierszem.

czarny humor

pytasz 
jak bardzo czarnym 
mój humor jest 
widać że irytują Cię już moje wypowiedzi 
mrokiem zabarwione 

śpiesząc Ci z odpowiedzią 
doradzam spojrzeć w nocne niebo 
może zauważysz głębię jego czerni 
i wtedy pojmiesz 
że to ona pozwala docenić 
olśniewającą urodę Księżyca 
gwiazd i innych ciał niebieskich 

takich kontrastów potrzeba 
w postrzeganiu świata 
szczególnie gdy chcesz ocenić 
ile czasu zostało Ci 
przed uderzeniem asteroidy 
w Ziemię 

🌟 ENGLISH VERSION 🌟



dark humour

so you ask 
how dark my sense of humour 
actually is 
it seems my gloomy-tinged statements 
are irritating you 

hurrying with an answer 
I advise you to look at the night sky 
- maybe you'll see a depth of its blackness
and then you'll understand 
why are you able to appreciate 
a dazzling beauty of the Moon 
stars and other celestial bodies 

in perceiving the world 
such a contrast is a necessity 
especially if you want to calculate 
how much time remain 
before an asteroid will hit 
into the Earth


Nocne niebo, grafika.

Miłego Dnia!
🎵 Kalafina - Hoshi no Utai

3 komentarze:

  1. Widzę pewne podobieństwa z niektórymi moimi wierszami. W nich też pojawiają się różne wątki groteskowo-absurdalne z czarnym humorem czasem. Końcówka mnie powaliła najbardziej.

    Tak wymyśliłem patrząc na ten obraz. Co autor myślał jak tworzył, to pewnie zostanie tajemnicą. Ale w ten sposób właśnie można stwarzać sobie różne interpretacje.

    Tak czasem mam, że wymyślam jakieś takie kosmiczne i absurdalne rzeczy. :D Wydaje mi się, że ta zapiekanka może mieć coś wspólnego z Latającym Potworem Spaghetti. Jednak nie mam pewności.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli, że powinniśmy doceniać czerń, bo wtedy biel wydaje się wyraźniejsza? Bo gdyby cały czas była tylko biel, nie byłaby niczym nadzwyczajnym. Jak wszyscy są super, to nikt nie jest, a w tym przypadku jak wszystko jest białe to nic nie jest ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Przegapiłam, bo blogger nie informuje o nowościach, nie mówiąc o nowych komentarzach,ale lepiej późno, niż wcale.
    Bardzo udany wiersz, w konwencji dialogu i chyba masz rację, że kontrasty otwierają nam oczy na wiele niedostrzeganych szczegółów.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Serdecznie za twoją opinię!
Wyrażam nadzieję, że twoje słowa pozytywnie wpłyną na dalszy rozwój niniejszego bloga.

Z wyrazami szacunku,
Luffina