środa, 26 grudnia 2018

Dobra Nowina

Witam Serdecznie!



Dobra Nowina

Dobrą Nowinę 
nocną porą wyśpiewują 
radosne głosy 

nie przeszkadza chłód zimowej pory 
w otwarciu serca 
w ociepleniu stosunków międzyludzkich 
bowiem dokonuje się cud 
i każdy może go doświadczyć 

lecz potem liczyć się trzeba 
z nadejściem nowych chłodów  
niepokojów 
złości 
pokus okrutnych 

zima lubi zaskakiwać 
i trzeba się z tym liczyć 
gdy głosimy radośnie 
Dobrą Nowinę 



Powyższy wiersz ułożyłam na podstawie napisanego dawno temu haiku na temat zimowej pory. Zdecydowałam się go bardziej rozbudować. Czytając to, co mi wyszło, przypomina mi się pieśń (kolęda? pastorałka? sama nie wiem...), pt.: Ten szczególny dzień się budzi.


Przy tej okazji chciałam Serdecznie życzyć Wszystkim Wam Zdrowych, Radosnych, Spokojnych i Rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia oraz Szczęśliwego Nowego Roku 2019! 
 

2 komentarze:

  1. I wzajemnie, wszystkiego dobrego w nadchodzący czas:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy utwór. Sam parę razy w jakimś stopniu przebudowałem na nowo jakiś swój wiersz. Podoba mi się ta swoista klamra, od otwarcia się na innych, swoistego emanowania dobrem, po odwrót zupełny.

    Dzięki za uznanie. Czasem mam takie pomysły, że się sam nawet dziwię potem. Z tymi ptakami to było mniej więcej tak, że ich śpiew na działce słyszany lekko mnie nawet uśpił. A potem pomysł się zrodził na taki właśnie wiersz.

    Nie wiem już o co mi chodziło z tą Grecją. Bo wiersz powstał po tym jak spojrzałem za okno w domu i zobaczyłem odblaski od Słońca w szybach budynku na przeciwko.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Serdecznie za twoją opinię!
Wyrażam nadzieję, że twoje słowa pozytywnie wpłyną na dalszy rozwój niniejszego bloga.

Z wyrazami szacunku,
Luffina