piątek, 13 września 2024

mgliste wspomnienia

 Witam Serdecznie!


Niedawno skończyłam czytać powieść Kazuo Ishiguro, pt. Pogrzebany olbrzym, która zachęciła mnie do rozmyślań. I z tych rozmyślań wyniknął poniższy utwór.



mgliste wspomnienia


skąd wzięła się ta gęsta mgła 

tak gęsta że giną w niej wspomnienia 

skąd te problemy z przypomnieniem sobie przeszłych wydarzeń

to nie tak że ludzie kompletnie nic nie pamiętają

pamiętają owszem 

- mętne ułamki 

balansujące na granicy prawdy i fałszu

które ciężko połączyć w sensowną całość

czy to dzieje się z powodu choroby

czy może człowiek nie chce pamiętać

swych niegodziwych czynów

krzywd wyrządzonych innym

doświadczonych traum

ucieczka w mgłę wydaje się wygodniejsza

pozwala wierzyć we własną przyzwoitość



To tyle.

Podzielcie się w komentarzu swoimi przemyśleniami nt. tego utworu.


Miłego Dnia! 🐲

4 komentarze:

  1. Tak, mózg często broni nas przed złymi wspomnieniami i to podobno dobrze, inaczej trudno byłoby znieść wszystko, czego doświadczamy...
    Podoba mi się twój wiersz:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasem lepiej nie pamiętać ale to tak nie działa. Bywa jednak, że wypieramy złe i przykre zdarzenia z pamięci, żeby jakoś funkcjonować... To też ma chyba swoją nazwę. Podoba mi się. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś tak sobie to właśnie wytłumaczyłam. Czasem ludzki mózg jest jak labirynt.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję, że do mnie zaglądasz.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Serdecznie za twoją opinię!
Wyrażam nadzieję, że twoje słowa pozytywnie wpłyną na dalszy rozwój niniejszego bloga.

Z wyrazami szacunku,
Luffina