niedziela, 29 maja 2022

różowe żurawie

 Witam Serdecznie!


Pewnego dnia postanowiłam sobie przypomnieć, w jaki sposób składa się żurawie z papieru. 

Pomiędzy jednym żurawiem a drugim pomyślałam sobie, że warto napisać o nich wiersz.

Efekty mojej pracy znajdziecie pod zdjęciem.


Fotografia przedstawia żurawie, które ułożyłam.


różowe żurawie


leży na stole żuraw papierowy

zrodził się z karteczki różowej

w której spisano pragnienie serca

naznaczone łzą


różowego żurawia poczęła trawić tęsknota

więc pewnego dnia rozłożył skrzydła

i wyruszył w odległą podróż

wierząc że pozna czym jest przyjaźń


podróż obfitowała w przeszkody 

które zostawiały na żurawiu blizny

mimo to ptak wytrwale leciał dalej

nie poddając się w poszukiwaniach


jednak zdarzył się dzień w którym nie wytrzymał

i z jego gardła wyrwał się rozpaczliwy klangor

usłyszał go drugi żuraw i sfrunął ku niemu 

okazało się że ten ptak też powstał z różowego papieru


po otarciu łez i pocieszających słowach

żurawie zauważyły że wiele je łączy

i warto by było wyruszyć we wspólną podróż

więc uleciały ku nowym przygodom



To już wszystko.


Co sądzicie nt. powyższego wiersza?

Czy lubicie od czasu do czasu składać origami?


Miłego Dnia! 🌸

6 komentarzy:

  1. Podziwiam za cierpliwość w składaniu papieru:-)
    Łączenie poezji z papieroplastyką daje na pewno wiele satysfakcji...

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy to nawiązanie do historii pt. ,,Tysiąc żurawi"? Podoba mi się całość, utwór i origami. Sam raczej nie mam cierpliwości do takich prac.

    Pozdrawiam!
    Kapitan Baryłka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz wszystko jasne. :)

    Proszę bardzo.

    Muszę chyba zapoznać się z kolejną książką pana Orbitowskiego.

    Oj tak, czasem natrętne myśli są okropnie denerwujące. Można jakoś je okiełznać, tak jak ja pisząc wiersz czy tworząc coś innego. :)

    Pozdrawiam!
    Kapitan Baryłka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś próbowałam ułożyć takiego żurawia z papieru, ale zdecydowanie mi się to nie udało. Chyba origami to nie dla mnie. Podoba mi się Twój wiersz.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie ♡
    Uwielbiam poezję, więc twój wiersz przeczytałam z zaciekawieniem i muszę powiedzieć, że jest cudowny! Pełen emocji i chwytający za serce!
    Co do składania papieru, zawsze miałam dryg do plastyki jednoczenie zostałam pozbawiona cierpliwości :D Ot kontrast ^^
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  6. Papierowe żurawie spełniają życzenia, ten spełnił i swoje :). Piękny wiersz, też muszę sobie przypomnieć jak się je składa :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Serdecznie za twoją opinię!
Wyrażam nadzieję, że twoje słowa pozytywnie wpłyną na dalszy rozwój niniejszego bloga.

Z wyrazami szacunku,
Luffina