poniedziałek, 11 lipca 2022

w wierszu tym pobrzmiewa deszczowy asmr

 Witam Serdecznie!


Geneza niniejszego utworu jest całkiem zwyczajna. Ot, deszcz skojarzył mi się z ASMR (ang. autonomous sensory meridian response). 

Tym skrótem określa się zjawisko polegające na odbieraniu konkretnego bodźca za pomocą zmysłów, co prowadzi do wywołania przyjemnych doznań cielesnych. Bodźce mogą być rozmaite, np. ciche dźwięki (szum, szept, szuranie, mruczenie kota), ale nie tylko.

Zachęcam do zapoznania się z nim.


deszczowy asmr 


spływają krople z jasnoszarego nieba a ich delikatny szum 

wypełnia po brzegi cichą przestrzeń

kropelki bez wysiłku przemieniają wszystko wokół w instrumenty

- dominują te perkusyjne - z ich pomocą krople wystukują 

spokojne rytmy deszczowych melodii

komponują nastrojowy asmr


subtelność deszczowego asmr sprawia 

że przez całe ciało przechodzi przyjemny dreszczyk

do tego w nozdrza zakrada się petrichor

z właściwą sobie nonszalancją 

dopełnia deszczowe dźwięki


można uporządkować zagracony magazyn myśli

można zrobić coś inspirującego

można odpocząć


Przy okazji w mój utwór wkradł się petrichor (nieco ponad rok temu ułożyłam napisałam wiersz na ten temat, możecie się z nim zapoznać TU).


Co myślicie o wierszu, pt. deszczowy asmr?

Podzielcie się, proszę, swoją opinią w sekcji komentarzy.


🎵Miłego Dnia!

Post edytowany: 24 VII 2022. 

3 komentarze:

  1. Wiersz równie udany, jak ten zalinkowany, jedynie użycie skrótu w wierszu (asmr) nie bardzo mi pasuje...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się wykorzystanie elementów naukowych w wierszu. :) Całość ciekawa, do tego dowiedziałem się paru nowych rzeczy o możliwościach odbierania świata wokół nas.

    Dziękuję za uznanie. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko może stać się inspiracją ;). A co tak naprawdę oznacza ten skrót ASMR? Tak po polsku.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Serdecznie za twoją opinię!
Wyrażam nadzieję, że twoje słowa pozytywnie wpłyną na dalszy rozwój niniejszego bloga.

Z wyrazami szacunku,
Luffina