poniedziałek, 18 lipca 2016

haiku o pewnym zabytku w Rzymie

Witam Serdecznie!


Poniższe haiku powstało z antycznej inspiracji, odrestaurowanej w dużej części w pierwszej połowie wieku XIX, czyli Łuku Tytusa w Rzymie.


starożytny łuk
jawi turystom prawdę
o przemijaniu


Łuk Tytusa w Rzymie, wzniesiony ok. 81 r. n.e. Źródło zdjęcia.



Czas nie pomija niczego, także zabytków. Niesamowite jest to, czego człowiek może się dowiedzieć na wykładach. Z pierwotnego antycznego Łuku Tytusa, wzniesionego z marmuru, pozostała tylko niewielka partia. Z inicjatywy papieża Piusa VII, specjaliści podjęli się zrekonstruować ów łuk triumfalny na podstawie zachowanych łuków jednoprzelotowych z drugiego wieku naszej ery, tj. łuk Trajana w Ankonie. Dla rozróżnienia tego, co antyczne a co nowe, zrekonstruowane partie wzniesiono z trawertynu.


Miłego dnia!
Edycja postu: 10 II 2024.

2 komentarze:

  1. Czuję się już nadspodziewanie dobrze, na rowerze pokonuję co jakiś czas odległości jak z maratonu, ogólnie jest bardzo OK.

    Lubię takie nienachalne środki poetyckie, wiosełka po prostu kojarzą się z czymś przyjemnym.

    No i to właśnie lubię, odnajdywanie tropów jak z tym malarzem i podążanie nimi. Ostatnio tropię bardzo intensywnie znaki i symbole występujące na co dzień, z pomocą encyklopedii zakupionej na Targach Książki ostatnich w Warszawie.

    Wiesz jeśli o mnie chodzi to znam dość dobrze angielski, rozumiem coś niecoś z rosyjskiego, choć nigdy się go nie uczyłem i z niemieckiego, którego uczyłem się trzy lata z marnym skutkiem. Jeśli o japoński chodzi to znam raczej podstawowe słowa, które są w obiegu ogólnym.

    Haiku interesujące, jest w nim masa prawdy. Ale można je odnieść także do Koloseum, wszelkich zamków, kościołów itp. itd.

    Bardzo dobra ciekawostka. Mogę się odwdzięczyć czymś ciekawym z prawa cywilnego, administracyjnego lub czegoś takiego jeśli chcesz. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje mi się, że studia Twoje zawierają w sobie większą dozę ciekawych rzeczy niż moje. Bo w końcu co można zrobić z wiedzą, że to co zespolone z gruntem należy do tego gruntu, akurat z prawa cywilnego przykład?

    Dziś zainspirowałem się muzyką grupy Sonic Youth do napisania kilku wierszy. Widać natchnienie może czaić się wszędzie. :)

    Też lubiłem Pokemony oglądać na TV Puls chyba czy jakimś tam innym kanale. Jakiś czas temu był boom na gry z Gameboya. A dziś mamy boom na Pokemon GO. Najbardziej Nintendo się cieszy, bo ich akcje zdrożały o ponad 30% w krótkim czasie po udostępnieniu tej nowej gry. Cóż można jedynie rzec, że każdy powinien robić to, co sprawia mu przyjemność. :)

    Poza tym ten program jest za bardzo nasiąknięty wulgarnością jak dla mnie. Bo w jednym zdaniu trzy-cztery wulgaryzmy mnie przerażają jedynie.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Serdecznie za twoją opinię!
Wyrażam nadzieję, że twoje słowa pozytywnie wpłyną na dalszy rozwój niniejszego bloga.

Z wyrazami szacunku,
Luffina