sobota, 31 lipca 2021

Blokada

 Witam Serdecznie!


Tworząc niniejszy wiersz zaczęłam od swobodnego rozmyślania o pewnym dziwnym stanie, który Japończycy znają pod nazwą kanashibari (jap. 金縛り - ciasno związany). Chodzi o paraliż senny, gdy w trakcie snu, człowiek otwiera oczy, ale nie może się poruszyć. Potem pomyślałam sobie o tych wszystkich stresujących sytuacjach, w których ciężko jest sklecić choć jedno zdanie, bynajmniej nie dlatego, że nie ma się nic do powiedzenia.


blokada 


śmiało - powiedz coś 

nie krępuj się 

co powstrzymuje cię przed wydobyciem z siebie 

tych rozległych gwiazdozbiorów liter 

i ułożenia z nich sensownych galaktyk 

które przyczynią się do zbudowania 

stabilnego mostu między nami


to osobliwa świadomość 

że istnieje blokada nałożona na organizm 

która nie pozwala wypowiedzieć 

ze swobodą tych wszystkich zdań

tak pięknie brzmiących w głowie  

lecz bezwzględna blokada 

spycha te wszystkie gwiazdozbiory 

w otchłań czarnej dziury 


nie ma szans na udaną konwersację 

pozostaje tylko niezręczna cisza



To wszystko.

Mam (cichą) nadzieję, że sonet dot. twórczości Pieta Mondriana uda się opublikować w sierpniu.

 

Miłego Dnia! 🌟

3 komentarze:

  1. Świetny utwór, naprawdę!
    O tym paraliżu oglądałam kiedyś film, niesamowite zjawisko...

    OdpowiedzUsuń
  2. To, co w duszy gra nie jest łatwo przelać na przysłowiowy papier, zebrać w odpowiednie słowa i pokazać światu. A jak do tego dojdzie blokada, to srawa przegrana :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam taką blokadę od jakiegoś czasu w pisaniu. Jeszcze w grafice komputerowej od czasu do czasu coś uda mi się wymyślić i stworzyć. Ale wiersze czy dłuższe formy pozostają w formie luźnych myśli najwyżej. Chyba nadeszła chwila odpoczynku dla mnie po prostu od intensywnego tworzenia.

    Lubię takie nawiązania kosmiczne. ^_^

    A Twój rysunek na drugim blogu ciekawy, zwłaszcza połączenie koloru i ołówka (chyba?). Wtedy ten kontrast koloru i czarno-białych elementów staje się nawet taki zagadkowy nieco i zmusza do myślenia, jak to wszystko ugryźć w odbiorze. :)

    Dzięki za uznanie dla mojego wiersza. Jak widać noc, światła, Kosmos i temu podobne sprawy to dla mnie bardzo istotne elementy do budowania wierszy.

    Jak znajdziesz wolną chwilę zajrzyj na maila.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Serdecznie za twoją opinię!
Wyrażam nadzieję, że twoje słowa pozytywnie wpłyną na dalszy rozwój niniejszego bloga.

Z wyrazami szacunku,
Luffina