sobota, 20 sierpnia 2022

Wiersz o dwóch obrazkach, które się od siebie różniły

 Witam Serdecznie!


Kilka miesięcy temu postanowiłam napisać wiersz dotyczący gry "Znajdź x szczegółów różniących dwa obrazki". Przyczyny były dwie. 

Po pierwsze - lubię w nią grać od czasu do czasu. 

Po drugie - zachęciły mnie do tego przemyślenia nt. mangi Kōjiego Kumety, pt. Sayonara Zetsubou Sensei. Tam jedna z postaci kilka razy grała we wspomnianą grę. Trudno oprzeć się wrażeniu, że sama manga pogrywa sobie z czytelnikiem w podobny sposób, w jaki robi to gra "Znajdź x szczegółów" (to szczególnie ujawnia się w finale mangi).


Zachęcam do zapoznania się z wierszem.


szydercza gra


można łatwo dać się zwieść

dwóm obrazkom tak podobnym

tak pozornie podobnym


to trochę przypomina sen

który zapożycza znajome elementy rzeczywistości

by wykreować wiarygodną rzeczywistość

i zadrwić ze śpiącego umysłu


dopiero po przebudzeniu człowiek wylicza

wszystkie szydercze szczegóły które wkradły się

między to co wyśnione a to co prawdziwe


obraz a kopia

poszukiwanie odpowiedzi okazuje się trudne

gdy szczegóły prowadzą z twoimi oczami 

szyderczą grę


nawet jeśli zachowasz czujność

a oczy uważnie przeczeszą każdy zakamarek obrazów

zawsze coś umknie

a pod koniec będzie ogrom zdziwienia

- czemu wcześniej tego nie zauważyłam


W czasie pracy nad wierszem, pomyślałam, że można spróbować narysować taką grę, choćby po to, by poćwiczyć i lepiej zrozumieć temat. Zachęcam do wyszukania 5 różnic. Proszę przy tym o wyrozumiałość - to mój pierwszy raz, jeśli chodzi o narysowanie takiej gry.

Efekty widoczne są poniżej.


Znajdź 5 szczegółów różniących dwa obrazki, cienkopisy na papierze. 
Odpowiedź znajduje się na końcu postu. 



Co myślicie o utworze szydercza gra?

Czy lubicie grać w gry typu: "Znajdź x szczegółów"?

Dajcie znać w komentarzu.


Miłego Dnia! 🔍


Oto 5 szczegółów, które różnią dwa obrazki:

koci ogon, kosmyk włosów, ornament z łuków zamiast kwiatowego za głową bohaterki, wyraz twarzy bohaterki, zygzaki w tle zamiast wstążek.

3 komentarze:

  1. Bardzo lubię takie ćwiczenia na spostrzegawczość.
    Wiersz bardzo dobrze oddaje rozterki w podobnych ćwiczeniach.
    5 różnic znalazłam, świetnie Ci to wyszło!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  2. Doskonały wiersz i bardzo ładne rysunki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie ci to wyszło! Bardzo lubiłam wyszukiwać różnice pomiędzy obrazkami, jak chodziłam do szkoły.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Serdecznie za twoją opinię!
Wyrażam nadzieję, że twoje słowa pozytywnie wpłyną na dalszy rozwój niniejszego bloga.

Z wyrazami szacunku,
Luffina