środa, 8 marca 2023

Haiku o wycince drzew

 Witam Serdecznie!


Dziś pragnę przedstawić haiku, które wynikło z obserwacji zmian, jakie dotknęły dobrze znane mi miejsce.


przyszli ściąć drzewo

w szkarłacie zachodu

krwawiło



Zdjęcie z lutego 2023 r. Fotografia ukazuje fragment Puszczy Dulowskiej 
(wchodzącej w skład Tenczyńskiego Parku Krajobrazowego). Pusta przestrzeń widoczna 
na zdjęciu była niegdyś wypełniona drzewami (w lecie ścieżka tonęła w mrocznej zieleni).
Niestety nie jest to jedyne miejsce, które tak potraktowano w Puszczy.
Uznałam, że ta fotografia pasuje do haiku (mimo braku zachodu słońca).


To tyle.

Dajcie znać w komentarzu poniżej, co myślicie o moim haiku.


Miłego Dnia! 🌿

3 komentarze:

  1. Bardzo mi się podoba, nie jestem znawczynią haiku, ale utwór bardzo do mnie przemawia, lubię celne miniatury.

    OdpowiedzUsuń
  2. Haiku w wyrazie mocne, pasuje do atmosfery wycinki drzew. Według mnie w Polsce jest za mało miejsc, gdzie natura sama sobie radzi, za wiele jest już wycinek. Może nie jest to jeszcze etap jak z Amazonii, nie mniej zaczyna budzić grozę.

    Muszę powiedzieć, że pogrzeb wujka był dość ponurym dniem jako całość. Nie mniej trzeba iść dalej w życie pamiętając o kolejnej zmarłej osobie z rodziny.

    Dziękuję za uznanie dla moich wierszy. Chyba tak było, że obraz właśnie tego artysty był inspiracją dla mnie. Chyba zobaczyłem go na Wikiart, skąd swojego czasu czerpałem inspirację do wierszy. :)

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne i tak smutne zarazem. Od razu kojarzy mi się z pięknym drzewem pod moim blokiem. Codziennie rano witał mnie świergot ptaków, które wiły sobie na nim gniazdka. Niestety, niektórym drzewo przeszkadzało...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Serdecznie za twoją opinię!
Wyrażam nadzieję, że twoje słowa pozytywnie wpłyną na dalszy rozwój niniejszego bloga.

Z wyrazami szacunku,
Luffina