sobota, 20 stycznia 2024

Podsumowanie 2023

 Witam Serdecznie!


Nowy Rok się już rozpoczął i przyszła pora na podsumowanie tego, co wydarzyło się na "limerykach" w 2023 roku. Zbyt wiele się nie działo z uwagi na blokadę twórczą, która utrzymywała się przez jakiś czas. Mimo to starałam się nie poddawać i tworzyć.

 

Zachęcam do zapoznania się z podsumowaniem.


Podsumowanie 2023, grafika.
Grafika przedstawia tytuły wierszy, które zamieściłam na "limerykach" w 2023 roku.
W żółtych prostokątnych bloczkach znajdują się
nazwy utworów z serii spotkanie ze sztuką.


  • Opublikowałam 16 wpisów na "limerykach", nieco mniej niż w poprzednich latach. Na blogu gościły te formy poetyckie, co zwykle. Z mojej perspektywy największym eksperymentem, na który się zdobyłam w tym roku było skomponowanie postu primaaprillisowego. Pomysł ten był dość niespodziewany i przyniósł mi sporo radości. Nie zabrakło również utworu "halloweenowego" z wampirycznym wątkiem. Inspiracje były podobne, co w zeszłym roku, aczkolwiek tym razem było więcej skupienia na naturze i obrazów zebranych w czasie spacerów.
  • Seria spotkanie ze sztuką poszerzyła się o 4 nowe utwory. Eskapizmu wir to haiku, dla którego inspiracją była rzeźba Camille Claudel, pt. Walc. Z kolei wirus w mieście to wiersz bazujący na obrazie El Greca, ukazującym śmierć Laokoona. Rycerz, Śmierć i Diabeł, czyli grafika Albrechta Dürera przyczyniła się do napisania limeryku, pt. Czujny jeździec. Pod koniec roku Zamek przy rzece Karla Friedricha Schinkla zainspirował mnie do ułożenia sonetu o tytule Ruiny nad rzekąZ poprzednimi utworami z tej serii możecie zaznajomić się po kliknięciu w etykietę spotkanie ze sztuką.
  • Po prawej stronie bloga znajduje się rubryka o nazwie Zapowiedzi przyszłych spotkań ze sztuką. Zdążyłam już wpisać nazwiska artystów, jak również artystek, których dzieła stanowić będą dla mnie inspirację w tym roku. Najbliższym utworem, który powstanie będzie haiku na bazie jednego z dzieł Henri'ego de Toulouse-Latreca. Jeszcze nie wiem, który obraz wybiorę (jeśli macie pomysł, możecie mi podpowiedzieć).
  • Do Stron, które polecam dołączyło kilka nowych i zachęcam, by je odwiedzić.
  • Nie wprowadzałam w tym roku zbyt wielu zmian od strony technicznej.
  • Trzy wiersze zyskały angielską wersję. Jednym z nich były oczy w smogu. Dwa pozostałe - manga oraz Nieokiełznane notatki ukazały się w formie "Poetycznych Grafik" (the Poetic Graphics), którym możecie się przyjrzeć na a-r-tystycznym blogu.


Myślę, że zawarłam wszystko to, co chciałam zawrzeć w tym podsumowaniu. Wyzwań w 2023 roku nie brakowało, ale prawdopodobnie największym z nich okazała się walka z samą sobą.

Mam nadzieję, że rok 2024 upłynie pod znakiem wyzwań, które pobudzą wyobraźnię, nauczą czegoś nowego i zmuszą do refleksji.


Zapraszam Was również na mój a-r-tystyczny blog, na konto twitterowe oraz konto na Pintereście.


💖

Życzę Wam wszystkim dobrobytu w 2024 roku, by zdrowia, siły, pokoju i radości Wam nie brakowało.


Wszystkiego Najlepszego!


2 komentarze:

  1. Gratulacje, zbyt skromnie piszesz o swojej twórczości.
    Wena bywa kapryśna, nie zawsze mamy na nią wpływ, sama dawno nie napisałam żadnego wiersza.
    Zerknę na polecane strony, bo zawsze szukam czegoś nowego:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja w tym roku, zwłaszcza pod koniec zacząłem się lenić, zero pisania właściwie. Zostały mi jakieś resztki z miesięcy poprzednich na później.

    W tym cała rzecz, że da się zrobić z czegoś coś innego w kuchni. Tylko trzeba chcieć. Widać dla niektórych najlepszym wyjściem jest kosz.

    Proszę bardzo za uznanie. :)

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Serdecznie za twoją opinię!
Wyrażam nadzieję, że twoje słowa pozytywnie wpłyną na dalszy rozwój niniejszego bloga.

Z wyrazami szacunku,
Luffina